helgen i sin helhet...

Fredag: Skippade Historiaprovet och drog mot luleå med Cissi och Johanna när vi packat bilen full med väskor och hund. Sminkade mig i en lös backspegel och syndade. Hoppade av vid NTI och gick då med Theo till Strandparkeringen och mötte upp mamma och slängde in hunden i bilen. Då traskade vi iväg och provade lite jackor och drog mot Optilens. Satt och väntade där och springer då på Mona, roligt att se henne. Det var inte igår eller i förrgår inte! Drog vidare, provade sjutusen jackor till. Tog en kopp kaffe på Kulturens Hus sen skildes jag och mamma åt. Mötte upp Amanda på storgatan och vi drog iväg för en vaniljlatte i Smedjan. Sjukt kul att se henne och snacka lite skit ett tag. Sen sällskapade vi till bussen som var svettig och överfull. Handlade lite på Ica hemma och bänkade mig sedan i soffan för Idol och snask. Blev ännu mer kär i Mariette och somnade gott med en ny insikt.

Lördag:
Vaknade hyfsat tidigt. Tog det ruskigt lungt...färgade mammas hår bara. Sen började fixandet för kvällen av både mig och mor. Kring femtiden drog vi in mot Luleå, mamma till malmudden och jag till Tuna. Träffade Cissi, fixade kvällens spellista och sminkade även henne. Tog en öl och kände att denna kväll kommer bli fin. Efter ett tag kom även Rebecka och vi satte igång på allvar. Kring 22 drog vi mot Skurholmen och hämtade upp två till partysugna damer. I bilen fanns dock ingen radio eller stereo, men ingen fara på taket för vi alla vet att Amanda gärna tar ton efter ett par öl. Sagt och gjort, baksätet var en uppsjö av melodier. Tillbaka till Tuna och dansade loss ett tag och sen drog vi till stan. Gick in på Make Out, som inte direkt sjöd av liv. Efter detta drar jag bara segment: Dans, flört, hångel, corona, minttu, mer dans och hångel och flört och svammel. Talade med mor och skulle ut för att sätta mig i bilen hem, nöjd och glad. Stötte på Jessica som sku till Björx så hon fick åka med oss dit. Trött, la mig i sängen men han knappt sluta ögonen innan telefonen ringer. Anna. I en taxi. Vi talade och svamlade, båda glada i hatten. La på. Hon ringer upp igen och frågar om hon får sova hos mig, för att Jessica inte öppnar. Jag och mamma kär in och hämtr henne. Hahahaha, allt var bara så stört och ruskigt komiskt. Hittar henne på björx, vid rondellen under en skylt som inte alls pekade åt vänster. Skrattade hela vägen hem. Landade åter i hemmet, klockan 05.40.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0