Just Beat It

Tisdag kväll. Eller eftermiddag, beroende på hur man ser det.
Sitter i den lilla sängen med mössa och tjocksockar och tittar på hunden som letar spill efter min middag.
Plugg ikväll, som vanligt. Fast jag är så fruktansvärt dålig på det. Förhalar allt så till den milda grad att det ofta lämnas ogjort. Fast vem gör inte det när det endast är 100 skoldagar kvar till studenten?

Jag har funderat på det här med kärlek och kommit fram till att- näe, jag vill nog vara ensam. Om man inte hittar någon och allt känns tokrätt och man blir galet kär. Men jag är hellre lycklig ensam än att jag desperat söker något annat utifrån, och kanske då nöjer mig med halvdant eller rentav destruktivt. Fast det är fel att kalla sig själv ensam ändå. Jag är då rakt inte ensam, det finns så många vänner som är så underbart fina och som jag till min stora glädje känner att jag kommer närmare och närmare för varje dag som går. Vänner som håller en om ryggen när man behöver något att luta sig emot. På samma sätt som min dörr alltid är öppen, famnen aldrig stängd och sovplats alltid redo.

Och sen är jag sådär less igen, på kvinnor. Det kvinnliga könet, släktet whatever. Måste allt ha en baktanke? Måste man alltid göra saker för egen vinning? Och måste vi alltid vara så förbannat sluga och falska?
Näe, skärpning tamigfan. Var snäll, var glad och ha ett stort hjärta.

Tim är på G. Vi ska plugga nu igen, men ikväll får vi inte hamna hos Victor och vattenpipan! Även fast det var sjukt mysigt att sitta med Rebecka, Tim, Robin, Victor och Lottie och bara ta det piano hela halva natten.

Nåväl världen, nu ska nog jag ändå ta och avrunda.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0